Despre EMU1.1

  • Motor: 5 KW
  • Viteza maximă: 40 km/h
  • Baterii: plumb-acid
  • Timp încărcare: 6-8 ore
  • Autonomie estimată: 100 km
  • Dimensiunile totale : L=3.5 m , l= 1,35 m, garda la sol = 20 cm
  • Bena spate: 3 obloane rabatabile; capacitate de 1000 kg, (L= 2m, l=1,3 m, h=0,3m), cu posibilitate de adăugare obloane înălțătoare de 0,4 m.
  • Greutate suportată obloane benă: 70 kg/oblon
  • Locuri: 2

La începutul lunii octombrie, echipa formată din ing. proiectant, ing. mecanic, ing. automatist și project manager (cu susținerea colegilor din departamentul de proiecte și din întreaga companie) a început colectarea ideilor conceptului EMU1.

După multe sesiuni de brainstorming, am înghețat conceptul și am trecut la modelarea 3D și ulterior la efectuarea desenelor de execuție.

La jumătatea lunii ianuarie ne-am apucat de asamblat șasiul, șasiu compus din 3 părți (față, mijloc, spate).

Partea din mijloc a șasiului încorporează acumulatorii în vederea obținerii centrului de greutate cât mai centrat pe toată aria vehiculului.

După ce am asamblat suspensiile pe cele 2 punți, am montat pe șasiu subansamblurile obținute.

Realizarea postului de conducere a reprezentat o adevărată provocare.

Postul de conducere este realizat din țeavă rotundă de diam. 40, astfel proiectat pentru a proteja atât șoferul cât și pasagerul.

De asemenea, pentru protecția ocupanților, au fost proiectate centuri de siguranță cu prindere în 3 puncte.

Deoarece suspensiile sunt pe arcuri cu foi, am folosit scaune cu suspensii pentru a spori gradul de confort.

Capacitatea de susținere a arcurilor este de 3000 kg.

Bena poate încorpora o masă de 1000 kg.

Dimensiunile benei sunt: L= 2 m, l-1,3 m, h = 0.3 m, cu posibilitate de adăugare obloane înălțătoare de încă 0.4 m.

Obloanele laterale sunt detașabile șiiiii… pot fi folosite pe post de rampă pentru a urca cu ușurință obiecte în benă. (greutatea suportată este de 70 kg/oblon).

Pentru a ușura rabatarea benei, a fost proiectat un cilindru hidraulic cu pompă manuală (la cerere, există opțiunea de montare a unei pompe electrice).

Dimensiunile totale ale vehiculului sunt L= 3.5m, l= 1.35m, garda la sol este de 20cm.

Timpul de încărcare a acumulatorilor de tip plumb-acid este de 6-8 ore.

Autonomia estimată este de aproximativ 100 km.

Viteza maximă 40km/h.

Finalizarea acestui prototip este planificată pentru finalul lunii martie.